Cyberbezpieczny Samorząd

plakat_rozwoj_cyfrowy.jpg [906x640]

W dniu 08.07.2024 r. Gmina Lubomia w ramach projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” podpisała umowę o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/1948/ FERC.02.02-CS.01-001/23/2024 w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”.

Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w partnerstwie z NASK.

Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji usług publicznych Gminy Lubomia i jedn. podległych poprzez zwiększenie odporności instytucji do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie.

Na realizację Projektu Gmina Lubomia pozyskał dofinansowanie z UE i budżetu państwa łącznie w wysokości 528.000,00 zł.

Efektem projektu będzie:
1) zakup i wdrożenie szeregu systemów i urządzeń podnoszących bezpieczeństwo informacji w urzędzie i jedn. podległych:
- router z funkcją firewalla dla urzędu;
- routery z funkcją firewalla dla OPS i ZWK;
- switch zarządzalny dla urzędu;
- access point zarządzalny dla urzędu;
- kontroler do zarządzania switchem i urządzeniami WiFi dla urzędu;
- switche zarządzalne dla OPS i ZWK;
- dodatkowe licencje (30) na oprogramowanie antywirusowe dla urzędu;
- systemy do zbierania i analizy logów dla urzędu, OPS i ZWK;
- oprogramowanie do backupu dla urzędu;
- oprogramowanie do zarządzania infrastrukturą IT dla urzędu;
- serwery do wdrożenia Active Directory w OPS i ZWK, wraz systemem operacyjnym Windows Server;
- zapasowy serwer dla urzędu (służący również jako serwer dla systemu do zbierania i analizy logów);
- dedykowane urządzenia do przechowywania kopii zapasowych NAS - dla urzędu, wraz z 10 zewnętrznymi dyskami twardymi do przechowywania backupów offline;
- 16 zasilaczy awaryjnych (UPS) do stacji roboczych w urzędzie;
- zasilacz awaryjny (UPS) do serwerowni w urzędzie;
- zasilacze awaryjne (UPS) do serwerowni w OPS i ZWK;
2) wdrożenie w urzędzie i jedn. podległych Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji dostosowanego do potrzeb i warunków pracy jednostek, zgodnego z aktualnie obowiązującymi normami, opracowanie dokumentacji zawierającej jego polityki i procedury, z uwzględnieniem technologii nowo zakupionych w ramach grantu, oraz audyt końcowy;
3) przeszkolenie pracowników urzędu i jedn. podległych z zakresu cyberbezpieczeństwa;

Projekt będzie realizowany do 24 mcy od podpisania umowy o dofinans.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie: Cyberbezpieczny Samorząd - Centrum Projektów Polska Cyfrowa - Portal Gov.pl (www.gov.pl)